Ne vjeruj svojim očima – Kriza reprezentacije i nove dokumentarističke strategije – Amir Husak
Digitalni mediji su u zadnje dvije decenije nedvojbeno donijeli mnoštvo epohalnih promjena i duboko utjecali na način na koji doživljavamo politiku, društvo, kulturu, pa i same sebe. Eksplozija “I/ja” kulture kroz tehnološka dostignuća, tzv. gadget-e (iPhone, iPad, iBook, itd.) i društvene mreže tek simbolički označava novo razdoblje ekstremnog individualizma, multiperspektivnosti, autonomne produkcije značenja i općeg fenomena kojeg Henry Jenkins naziva globalnom medijskom kovergencijom, u kojoj moći medijskog producenta i medijskog konzumenta uzajamno djeluju na nepredvidiv način. U takvom sustavu sve je teže razlikovati izmedju amaterskog i profesionalnog, stvarnog i nestvarnog, istinitog i izmišljenog. Dokumentarna praksa – koja u suštini odigrava i zahtjeva borbu za istinom – se nalazi u svojevrsnoj krizi. Nasuprot nje, na primjer, stoji tzv. ‘fake news’ fenomen kao jedna od nakaznih manifestacija podivljale postmoderne koju živimo. Remix, mashup, i sveopći nadzor su mantre svakodnevnice. Pod sve mračnijim oblakom strukturalnog nasilja i nepredvidivosti savremenog kapitalizma, postavlja se pitanje kako mobilizirati dokumentarne/umjetničke prakse kao oblik otpora? Da li spomenuta fragmentirana medijska ekologija razgrađuje ili omogućava nove oblike solidarnosti, stvaranja zajednice, zajedničkog stvaralaštva i političke borbe? Koristeći primjere arhivsko-dokumentarnih “intervencija”, te bilješke iz rada na projektima u BiH, ovo predavanje će se pozabaviti navedenim pitanjima uz poseban osvrt na proširene tj. digitalne dokumentarne prakse, izazove zajedničkog stvaralaštva, i ulogu arhiva u artikulaciji otpora.
Amir Husak radi u Njujorku kao nezavisni multimedijski umjetnik i predavač. Magistrirao je medije i film na The New School Univerzitetu u Njujorku. Tokom studija počinje se baviti fotografijom, dokumentarnim filmom i novim medijima. Sudjeluje i prikazuje svoje radove na međunarodnim filmskim festivalima i izložbama uključujući South by Southwest (SAD), Stadtmuseum Graz (Austrija), BELEF (Srbija), ArtHouse Mocha Delhi (Indija), Sundance Film Festival (SAD), Sarajevo Film Festival (BiH), kao i TV Cultura (Brazil). Kao Fulbright i Jack Kent Cooke stipendista u Berlinu radi istraživanja u oblasti migracije i prava na grad. U periodu između 2009. i 2011. godine osniva i uređuje nezavisni digitalni magazin No Commercial Value. Kao mentor i stručni savjetnik pri Union Docs centru za dokumentarnu umjetnost u Bruklinu (SAD) redovno organizuje i vodi radionice koje se bave društveno angažovanom dokumentarnom praksom. Trenutno predaje na odsjeku za medije i dokumentarni film pri The New School Univerzitetu u Njujorku.